fredag 28. oktober 2011

Mitt helårs juletre

Da var det helg igjen og litt mer tid til å pusle med saker og ting man ellers ikke har tid til. I går var jeg og David (min sønn på 5 år) ute i skogen for å finne ei grein vi kunne ta med hjem og pynte. Smarte meg var utstyrt med ei stor saks, og det fungerte jo ikke i det hele tatt. Siden det måtte vare litt størrelse på greina trengte vi en sag i hvertfall, men den hang pent på plassen sin i kjelleren hjemme. Siden jeg umulig kunne klare å klippe av noe i den størrelsen jeg hadde sett for meg, var det bare å traske hjemover, trøsten var at vi hadde hatt en koselig tur i hvertfall :)
Men så, da vi nesten var hjemme fikk jeg øye på den perfekte greina. Og den lå der på bakken. Fiks ferdig til å plukke opp og ta med hjem. Den var fryktelig lang, så jeg måtte fram med saga da vi var i hus.

Greina fikk litt hvit maling. Jeg malte ikke så nøye, syntes det var fint med naturlig farge her og der.


Jeg hadde noen prismer liggende, fra en defekt lysekrone, og de passet kjempefint. Det kommer ikke så godt fram på bildet, men de ser ut som store regndråper, og de skinner så fint når lyset reflekteres i dem :)


Bildene ble dessverre ikke så gode. Jeg måtte bruke blitz og da blir ikke resultatet alltid like bra.


Gardinene i bakgrunnen skal bort. Bak dem har jeg sølvfargede persienner som skal få komme fram, evt med nye gardiner i kremfarge. Til jul kommer jeg nok til å flytte "treet" ned i stua. Resten av året skal det få stå og funkle her på soverommet mitt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar